Ångest

Publicerat: 2012-01-08 Kl: 20:24:59 | I kategori: övrigt


I morgon ska challe och jag till badet med barnen så jag håller på och testar mina bikinis, och visar jag inte halva röven eller halva brösten så hänger kärleks handtagen över bikini trosorna. Så jag skickade precis ett sms till challe och frågade vilket som var snyggast. Visa halva röven eller halva brösten eftersom dom jävlarna slutar vid naveln? Vad skulle ni valt?

Det var som jag sa till Tobbe, när jag ska jaga Neliah i morgon ( eftersom hon säkert kommer springa ifrån mig någon gång under dagen ) så får jag skrika bred last på väg eller se upp flygande grejor på väg. Så ingen blir träffad av mina hängbröst (vilket Ingen 21-åring vill ha). Och ja, det är klart helt värt det när man har två underbara barn men i ärlighetens namn så är det ju ingen som önskar att ha bröst som slutar vid naveln. Och så ska vi inte tala om hur blek jag är, men är man svensk så är man.

Jag ska berätta också att när jag står i garderoben och letar efter mina gamla bikinis vad tror ni inte jag hittar då? Jo mina gamla bikinis i stl 36 som jag hade för sådär 3 år sen i Spanien. Om jag skulle ta på mig dom nu så skulle jag vara glad om överdelen gömmer bröstvårtan och att jag fick över underdelen över låren. Men väger man 9 kg mer och har fött två barn så skulle ju det vara konstigt om jag kom i dom ;) men att komma ner till mina gamla 53 kg finns fortfarande kvar i mina drömmar!


Kommentarer
Postat av: Sandra - mamma till Minéa

Förstår precis vad du menar med brösten som hänger ner till naveln! Jag har alltid haft stora bröst (för att inte tala om hur de såg ut fulla med mjölk :P ) Men efter graviditeten gick jag ner 10 kg mer än vad jag gick upp och brösten gick ner 3 kupstorlekar, vilket jag tyckte var bra eftersom jag aldrig tyckt om mina stora bröst. MEN de hänger ju för fan som två påsar, haha! jag vill göra en bröstlyftning när jag är klar med graviditeter och amningar.

2012-01-08 @ 21:54:06
URL: http://bluebirdfairy.blogg.se/
Postat av: sara

haha vet hur det känns! mitt problem är snarare att brösten lixom inte existerar längre så jag behöver ju inte oroa mej för att dom ska ramla ur, snarare att jag inte hittar dom när dom ska ner i bhn! haaha

men ge de lite tid, de tar tid att återställa sig, va inte så hård mot dej själv ;) vi kan omöjligtvis jämföra oss med våra jämnåriga utan barn! tänk ist att du är mycket snyggare än alla 30 plus morsor med barn i samma ålder :)

2012-01-09 @ 14:10:19
URL: http://fiskenforfan.blogg.se/
Postat av: Heidi

Haha! Sitter o skrattar här framför datorn, det du skriver är faktiskt jäkla komiskt! =) Men du är ju inte ensam i situationen, jag har inte fött barn än men kroppen förändras ju ändå under graviditeten och jag känner igen mig i blekheten ;) Dessutom ber jag till gudarna att inte bristningarna på magen ska förstöra min tatuering som jag så smart var tvungen att tatuera dig. Snyggt när man är smal och vältränad, mindre snyggt efter förlossningen!



Kul att du skrev, jag vill jättegärna träffa dig! fasen vi har ju en del gemensamma vänner i allafall. Om du har tid någon dag och känner för det kan du ju höra av dig, jag är ju arbetslös så schemat är ju inte så späckat alltid!



vi hörs! ta hand om dig! =) stor kram!

2012-01-09 @ 18:25:34
URL: http://heidibecker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0